Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

maandag 8 januari 2018

# 249 SHAPE

Choreografie: Belén Márquez
Muziek: Shape of You – Ed Sheeran
      of de African remix ervan
16 tellen, 2-muurs lijndans
Vertaling hieronder

MAMBO R & L , 
CHASSÉ R & L
1 & 2 RV stap rechts opzij met gewicht,
           “en” gewicht terug op LV, 
           RV stap naast LV
3 & 4 LV stap links opzij met gewicht, 
          “en” gewicht terug op RV, 
          LV stap naast RV
5 & 6 RV stap rechts opzij “en” 
          LV sluit aan, RV stap rechts opzij
7 & 8 LV stap links opzij “en” 
          RV sluit aan, LV stap links opzij
Styling: tijdens de chassés draaien we met de armen!

WALK BWD R, L, COASTER STEP, 
2 × PADDLE with ¼ TURN R
  9 – 10 RV stap achteruit, LV stap achteruit
11 & 12 RV stap achteruit “en” LV sluit aan, 
              RV stap vooruit
13 – 14  LV stap vooruit, LV + RV draai ¼ slag 
              rechtsom (gewicht op RV)
15 – 16  LV stap vooruit, LV + RV draai ¼ slag 
              rechtsom (gewicht op RV) (6:00)

Herhalen, en veel dansplezier!


JOUW FIGUUR

De sportclub is niet de beste plek om een geliefde te vinden
Dus ga ik maar naar de bar.
Mijn vrienden en ik aan de tafel, glas na glas.
Snel innemen, traag praten.
En dan kom jij op ons af en knoopt een gesprek aan, met mij alleen
En je moet weten dat ik er nu voor ga.
Neem mijn hand, stop, leg Van Morrison op de jukebox
En dan beginnen we te dansen en ik zing iets als:

"Meisje, je weet dat ik jouw liefde wil.
Jouw liefde is op maat gemaakt voor iemand als ik.
Kom, volg me maar.
Ik mag misschien dan gek zijn, maar let maar niet op me."

Zeg maar: “Jongen, laten we niet te veel kletsen.
Pak me bij mijn heupen en leg jouw lijf op het mijne.

Kom, volg me maar,
Volg me, kom, volg me maar."


Ik hou van jouw figuur.
We trekken aan en stoten af zoals magneten
Hoewel ik het bijna niet durf te zeggen:
ik hou van je lijf.
En afgelopen nacht was je in mijn kamer
en nou ruiken de lakens naar je.
Elke dag ontdek ik iets nieuws.
Ik hou van je lijf.
Oe, ik, oe, ik, oe, ik
Ik hou van je lijf
Oe, ik, oe, ik, oe, ik
Ik hou van je lijf
Oe, ik, oe, ik, oe, ik
Ik hou van je lijf
Elke dag ontdek ik iets nieuws.
Ik hou van jouw figuur.




















Laten we het verhaal na een week oppakken:
we gingen uit op ons eerste afspraakje
We zijn allebei zuinig, dus we doen “all-you-can-eat”.
Jij vult je doggiebag en ik schep mijn bord op.
We zitten urenlang te kletsen over koetsjes en kalfjes
en hoe het gaat met je familie. Goed dus.
Vertrekken en nemen een taxi, en knuffelen op de achterbank.
Vragen de chauffeur om de radio aan te zetten, en zingen zoiets als:

"Meisje, je weet dat ik jouw liefde wil.
Jouw liefde was op maat gemaakt voor iemand als ik.
Kom, volg me maar.
"
Ik mag misschien dan gek zijn, maar let maar niet op me.
Zeg maar: “Jongen, laten we niet te veel kletsen.
Pak me bij mijn heupen en leg jouw lijf op het mijne.”

Kom, volg me maar,
Volg me, kom, volg me maar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten