Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

woensdag 8 september 2010

#4 LITTLE BLACK BOOK

Choreograaf: Jean Verzetter
Muziek: Little Black Book - Jimmy Dean
              (vertaling hieronder)
of           Hangin' In - Tanya Tucker
20 tellen, viermuurs lijndans

GRAPEVINE R, GRAPEVINE L
1 RV stap rechts opzij
2 LV kruis achter RV
3 RV stap rechts opzij
4 LV tik aan
5 LV stap links opzij
6 RV kruis achter LV
7 LV stap links opzij
8 RV tik aan

2 FWD STEPS WITH PAUSES
9 RV stap vooruit
10 Rust
11 LV stap vooruit
12 Rust

3 × WALK FWD, CHUG ¼ TURN R
13 RV stap vooruit
14 LV stap vooruit
15 RV stap vooruit
16 RV maakt klein sprongetje met ¼ slag rechtsom

3 × WALK BWD, BRUSH
17 LV stap achteruit
18 RV stap achteruit
19 LV stap achteruit
20 RV schop vooruit over de vloer.

en begin opnieuw….






Vertaling:

Vanochtend heeft mijn lieve schat het uitgemaakt.
Ze zei me dat ze me niet meer wil zien,
Dat ik haar niet meer moet bellen
En nooit meer bij haar mag aankloppen.
Ach, ik was kwaad en ik heb misschien een traantje weggepinkt:
Ik was de kluts behoorlijk kwijt
Maar met een beetje geluk, en mijn zwart adressenboekje
Heb ik nog vóór de avond een ander.

Wat mijn schatje niet wist is dat ik dit eerder aan de hand heb gehad.
Niet één keer, maar een keer of vijf, zes,
En ze had er geen idee van dat je met één belletje
zo weer een ander wispelturig wicht aan de lijn hebt.
Elke keer dat ik opstap doe ik mijn best om
smoorverliefde gast met gebroken hart te spelen
Maar met een beetje geluk, en mijn zwart adressenboekje
Heb ik nog vóór de avond een ander.

Weet je, ik heb niks tegen een mooi vrouwtje
zoals ze loopt, zoals ze praat en lacht,
Ik heb altijd al een zwak gehad voor meiden
vanaf dat ik merkte dat ze geen jongens waren
en ik kan je wel vertellen dat dat al een fikse tijd geleden was.
Ik hou van omhelzen, knuffelen, zoenen, plagen,
Maar zorg ervoor dat ze je niet met je sollen
Want met een beetje geluk, en mijn zwart adressenboekje
Heb ik nog vóór de avond een ander.

Op dit moment vertelt dat wicht waarschijnlijk aan iedereen
Hoe ze mij te kakken heeft gezet
Maar als ik vannacht lig te woelen en te kroelen
Zit zij 'Medisch Centrum West' te kijken.
Dus meiden, laat me je één raad geven, denk goed na
voordat je je gozer de laan uitstuurt
Want met een beetje geluk, en zijn zwart adressenboekje
Heeft ie nog vóór de avond een ander.
Want met een beetje geluk, en zijn zwart adressenboekje
Heeft ie nog vóór de avond een ander.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten